Kornelije Kovač: Zaradio sam više s Lepom Brenom nego s “Korni grupom”

Kompozitor, klavijaturista, producent i aranžer Kornelije Kovač (72) rođen je 1. januara 1942. godine u Nišu. Srednju Muzičku školu završio je u Subotici, a nakon neuspjelog pokušaja da se upiše na Muzičku akademiju u Beogradu, u ljeto 1961. godine došao je u Sarajevo.

Kornelije Kovac

U nepoznatom gradu doživio je niz pozitivnih iznenađenja, koja su odredila njegovu 53-godišnju karijeru.

– Poslije prijemnog ispita, ujak mi je poslao telegram u kojem je stajalo: “Nisi primljen.” Moja kula od planova najednom se srušila. Nedugo zatim sreo sam muzičara Čonku Vincea, koji mi je rekao da studira u Sarajevu i da tu mogu upisati Akademiju – priznaje Kovač.

U prvih nekoliko dana spavao je u istom krevetu s Vinceom u njegovoj unajmljenoj sobi na Baščaršiji. Osim njega, u Sarajevu nije imao nikoga.

– Unajmio sam stan na Mejtašu, a čim sam se snašao, otišao sam na igranku u “Slogu”. Ušao sam i vidio punu salu, orkestar je svirao džez. Publika je 1961. plesala uz tu muziku. Bio sam iznenađen. U jednom trenutku vojnik koji je svirao u toj grupi, počeo je rukom da me poziva na binu. Ispostavilo se da je i on muzičar iz Subotice, a u Sarajevu je služio vojsku – prisjeća se Kornelije.

Iste večeri Kovač je sjeo za klavir i s nevjericom prihvatio ponudu da postane član orkestra.

– S Aleksandrom Acom Terzićem, Zahidom Džihanom i Dušanom Stoparićem svirao sam narednu godinu i po i taj sastav nije imao ime. Poslije smo bubnjar Džihan, Stoparić na kontrabasu i ja formirali trio BKB – dodaje kompozitor.

KOrnelije Kovac

Pisao je aranžmane i komponirao za Radio Sarajevo te postao i stalni član njihove redakcije. Zarađivao je pristojno i više nije bilo potrebe da mu otac šalje 12.000 dinara mjesečno, koliko mu je trebalo za stanarinu i hranu. Počele su stizati i prve nagrade.

– Djed Kornel bio je violinista, a otac Josip multiinstrumentalista pa je osnovao festival za autore koji tek počinju i nazvao ga “Omladina ’61”. Novine su preplavili naslovi “Otac osnovao festival da bi mu sin pobijedio”. Iduće godine osvojio sam drugu nagradu, a moje tri kompozicije uvrštene su u program festivala u Opatiji – ističe muzičar.

Legendarni “Indexi”

Isti naslovi godinama poslije pratili su i njegove kćerke Kristinu i Aleksandru.

– Kada su se one pojavile na sceni, bilo je: “Sve je to otac komponirao.” No, znam poznate autore koji su komponirali za svoju djecu i to nikada nije prošlo. Volio bih da sam moćan i da mogu sve – pojašnjava popularni Bata.

Nije se mnogo osvrtao na komentare i iz godine u godinu nizao je uspjehe. Osnivao je bendove, sarađivao s najznačajnijim pjevačima i muzičarima bivše Jugoslavije.

– Počinjao sam u vrijeme kada si morao biti sretan ako otkriješ nešto novo ili dođeš do neke singlice. Kao student, putovao sam u Njemačku i mogao sam sebi priuštiti samo jednu ploču. Odabrao sam Dakotu Stejton (Staton), američku džez pjevačicu. Nisam znao ko je ona, a onda sam padao u nesvijest slušajući je – govori Kovač.

U njegovoj biografiji ipak se izdvajaju legendarni “Indexi”, s kojima je svirao početkom šezdesetih, te njegova “Korni grupa”, s kojom je 1974. na Evroviziji osvojio 10. mjesto.

– Kada smo Aco, Zahid, Dušan i ja dobili otkaz u “Slogi”, rekli su nam da dolazi novi orkestar, ali ne i koji. Otišao sam na košarkašku utakmicu između Mlade Bosne i Bosne. Bili su veliki rivali i navijači su stalno navijali: “Pimpek, Pimpek.” Vidio sam tog malog kako se probija i daje koševe. Onda odem u “Slogu” da vidim koji je to novi orkestar i na bini vidim košarkaša Davorina Popovića – prisjeća se Kovač, koji je imao i bend “Sekstet S”.

Korni grupa

Godine 1968. odlučio je da se preseli u Beograd, kada je i nastala “Korni grupa”, u kojoj su pjevali Zdravko Čolić, Dado Topić i Zlatko Pejaković.

Propala vjeridba

– U Sarajevu mi se dopadalo, čak sam se bio i vjerio s jednom djevojkom. No, Sarajevo 1967. nije imalo svoju televiziju ni izdavačku kuću. Osjetio sam potrebu da idem negdje gdje ću svoja djela moći plasirati po cijeloj zemlji – dodaje kompozitor.

Poslije se preselio u London, grad koji nije ispunio njegova očekivanja.

– Bilo je gorko. U Engleskoj nisam uspio plasirati nijednu svoju pjesmu, snimao sam tamo albume za Špance, za Zdravka Čolića, Nedu Ukraden, Fadila Toskića… Svirao sam u grupi koja se zvala “Jenny Darren Band” – iskren je Kovač, koji od 1989. do 1995. živio u Španiji, nakon čega se vratio u Beograd.

U međuvremenu, na tekst Marine Tucaković napisao je muziku za hit Lepe Brene “Sitnije, cile, sitnije” i ta saradnja finansijski prednjači u odnosu na sve ostale s kojima je Bata sarađivao.

Kornelije Kovac sa cerkama

– Javnost se okrenula protiv mene, jer sam napravio narodnjak. Brena je prodala 600.000 tih ploča i zaradili smo mnogo. S njom sam zaradio više nego s “Korni grupom” – zaključuje Kovač.

Još jedna želja

Jedna od Kovačevih neostvarenih želja je mjuzikl.

– Da sam izabrao bilo šta drugo, siguran sam da ništa ne bih tako dobro radio kao muziku. Ostao mi je još mjuzikl, a njime sam se počeo baviti još 1979. godine, kada sam otišao u Englesku – govori Kornelije.

Unuka Tara

Iz braka sa pokojnom Spomenkom Stevanović Kornelije ima tri kćerke.

– Imao sam 31 godinu kada sam se oženio i u braku smo bili 25 godina. Kristina je rodila kćerku Taru tako da imam samo jednu unuku. Volim provoditi vrijeme s njom. Veoma je talentirana, skida sve pjesme i pokrete pjevača iz spotova, nestašna je – dodaje Bata.

Odgojeni Mađar

– Djevojke u Sarajevu govorile su da je došao neki zgodan i fino odgojen Mađar iz Subotice. Istina, u Vojvodini svaka porodica gleda da djeca budu skromna, da ne lažu i ne kradu. No, imam stotine prijatelja pred kojima ne pazim šta govorim – kaže Kovač.

Kornelije sa porodicom

Dobra fora

Kornelije se rado sjeća i druženja u sali Druge gimnazije u Sarajevu.

– U sali je svirao klub gimnazijalaca “Eho 61”. Pjevao je Slobodan Bodo Kovačević, a ja sam mu predložio da svira. Kada sam ga čuo, rekao sam mu da bude samo gitarista. Predložio sam im koreografiju, u prvim taktovima bili su svi okrenuti leđima i onda su se na četvrtom taktu skokom okretali publici. Bila je to dobra fora – dodaje Kovač.

izvor: Avaz

Leave a Reply

